Home    -    Waar heeft u klachten?    -    Schouder    -    Welke schouderklachten zijn er?    -    Pijn voorkant schouder

Pijn voorkant schouder

Bij pijn aan de voorkant van de schouder kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Je hebt moeite met het tillen van voorwerpen en het naar binnen draaien van de arm is lastig.

Oorzaken van pijn aan de voorkant van de schouder:

Het hebben van pijn aan de voorkant van de schouder kan diverse oorzaken hebben. Hieronder bespreken we de meest voorkomende oorzaken.

Subscapularis tendinopathie

Bij een subscapularis tendinopathie is de pees van subscapularis, de sterkste van de vier rotatorcuff spieren, geïrriteerd. De subscapularis heeft als taak de bovenarm naar binnen te draaien. Deze aandoening ontstaat door overbelasting en kan uiteindelijk leiden tot een impingement syndroom.

Impingement syndroom

Impingement in de schouder betekent dat alles wat zich onder het schouderdak bevindt, ingeklemd is. Het gaat om de slijmbeurs, kapsel en de pezen van de spieren rondom het schoudergewricht. Lees meer over het impingement syndroom >>

Peesscheur in de schouder

Een gescheurde pees in de schouder kan voor veel pijn in de schouder zorgen. Ook pijn aan de voorkant van de schouder.  De pijn kan uitstralen naar de bovenarm en kan krachtverlies met zich meebrengen. Lees meer over een peesscheur in de schouder >>

Bovenstaande mogelijke oorzaken van pijn aan de voorkant van de schouder zijn niet uitputtend. Er zijn vele mogelijke oorzaken voor pijn aan de voorkant van de schouder. Om de oorzaak te kunnen benoemen is een goede diagnose nodig. Na het stellen van de juiste diagnose wordt een behandelplan opgesteld.

Behandeling

Pijn in de schouder kan diverse oorzaken hebben. Een goede diagnose is dus nodig om tot een goed behandelplan te komen. Na het stellen van een goede diagnose maken we duidelijke afspraken, zodat u weet waar u aan toe bent. In het behandelplan benoemen we de te behalen doelstellingen en het aantal behandelingen dat hiervoor nodig is.